TY - JOUR ID - 54231 TI - شناسایی چالش‌های بازاریابی کارآفرینان کشاورزی شهرستان کرمانشاه JO - پژوهشهای روستائی JA - JRUR LA - fa SN - 2008-7373 AU - قمبرعلی, رضوان AU - آگهی, حسین AU - علی بیگی, امیرحسین AU - زرافشانی, کیومرث AD - دانشجوی دکتری توسعة کشاورزی، دانشگاه رازی AD - دانشیار دانشکدة کشاورزی، دانشگاه رازی Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 6 IS - 1 SP - 47 EP - 64 KW - بازاریابی KW - تحلیل محتوا KW - کارآفرینان کشاورزی KW - کارآفرینی DO - 10.22059/jrur.2015.54231 N2 - یکی از عوامل مهمی که باعث عدم‌موفقیت و ماندگارنبودن فعالیت‌های کارآفرینی می‌شود، نارسایی سیستم بازاریابی محصولات است. اهمیت شناسایی ساختار بازار محصولات و بازاریابی آن به‌حدی است که می‌توان آن را هم‌ارزش با تولید محصول دانست. هدف پژوهش حاضر شناسایی چالش‌های بازاریابی کارآفرینان کشاورزی شهرستان کرمانشاه است. این مطالعة کیفی با مشارکت 18 نفر از کارآفرینان کشاورزی شهرستان صورت گرفت. افراد با روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع نمونه‌گیری همگون انتخاب شدند. داده‌های پژوهش با استفاده از مصاحبه‌های فردی به‌صورت نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری شدند و برای تحلیل یافته‌ها از روش تحلیل محتوای رابطه‌ای استفاده شد. پس از تحلیل نتایج، سه طبقة اصلی موانع سیاسی، اقتصادی و فنی به‌عنوان چالش‌های مهم بازاریابی کارآفرینان کشاورزی شناسایی شدند. این طبقه‌ها شامل چالش‌هایی همچون ضعف نظام قیمت‌گذاری، ساختار نامناسب نظام بازار، نامناسب‌بودن سامانة اطلاع‌رسانی بازار، کمبود امکانات زیرساختی، آسیب‌پذیربودن محصولات کشاورزی، کمبود اعتبار و سرمایة کافی، بی‌کیفیتی محصولات، درک‌نکردن مشتری و فقدان مهارت‌‌های بازاریابی کارآفرین است. UR - https://jrur.ut.ac.ir/article_54231.html L1 - https://jrur.ut.ac.ir/article_54231_07e154ec017a8d07a852ff6572e95e08.pdf ER -