TY - JOUR ID - 61076 TI - عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری زنان روستایی نسبت به صندوق‌های اعتبارات خُرد در شهرستان‌های مرودشت و رامهرمز JO - پژوهشهای روستائی JA - JRUR LA - fa SN - 2008-7373 AU - یزدان پناه, مسعود AU - آجیلی, عبدالعظیم AU - بختیاری, زیبا AU - دهقان‌پور, مجتبی AD - استادیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، خوزستان، ایران. AD - دانشیار، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، خوزستان، ایران. AD - کارشناس ارشد، رشته توسعه روستایی، دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، خوزستان، ایران. AD - دانشجوی دکترا، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، خوزستان، ایران. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 7 IS - 4 SP - 732 EP - 745 KW - صندوق اعتباری خُرد KW - رضایت KW - وفاداری KW - انتظارات KW - خدمات درک‌شده DO - N2 - به منظور افزایش مشارکت سیاسی زنان و اطمینان از برابری جنسیتی و اقتصادی، صندوق اعتباری خُرد ساختار مناسبی است که در سراسر جهان به زنان به عنوان مشتریان خود تکیه می‌کند. رضایت مشتری از عوامل مهم حفظ مشتری است و اثری بسیار قوی بر سودآوری دارد. همچنین رضایت مشتری ابزاری اکتشافی است که مدیران، سیاست‌گذاران و دیگر ذی‌نفعان می‌توانند با استفاده از آن عملکرد فعلی و آینده خود را بررسی کنند. بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری زنان روستایی نسبت به صندوق‌های‌ اعتبارات خُرد در شهرستان‌های مرودشت و رامهرمز است. به منظور دستیابی به این هدف از روش تحقیق پیمایشی استفاده شد. با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی 200 نفر از اعضای صندوق‌های اعتباری خُرد به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج نشان داد وفاداری پاسخ‌گویان مرودشتی به صندوق‌های اعتباری خُرد بیشتر از وفاداری پاسخ‌گویان رامهرمزی است. متغیرهای انتظارات و کیفیت خدمات دریافتی 27 درصد از تغییرات متغیر ارزش درک‌شده و متغیرهای انتظارات، ارزش درک‌شده و کیفیت خدمات دریافتی درمجموع 65 درصد از رضایت را پیش‌بینی می‌کنند. همچنین متغیرهای انتظارات، ارزش درک‌شده، وجهه و رضایت درمجموع 42 درصد از تغییرات وفاداری نسبت به صندوق‌های اعتبارات خُرد را پیش‌بینی می‌کنند.  UR - https://jrur.ut.ac.ir/article_61076.html L1 - https://jrur.ut.ac.ir/article_61076_8a17d7b6630b4324862aa9775467443d.pdf ER -