TY - JOUR ID - 85372 TI - پیشران‌های کلیدی برند گردشگری کم‌شتاب در مقصدهای روستایی (موردمطالعه: روستای جواهرده - استان مازندران) JO - پژوهشهای روستائی JA - JRUR LA - fa SN - 2008-7373 AU - فرهادی یونکی, مجید AU - ربانی, راضیه AU - خراسانی, محمدامین AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت گردشگردی، دانشکده علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران. AD - دانشجوی دکتری، گروه گردشگری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. AD - استادیار، گروه جغرافیای انسانی، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران، تهران، ایران. Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 12 IS - 4 SP - 716 EP - 733 KW - گردشگری روستایی KW - برند مقصد گردشگری KW - گردشگری کم‌شتاب KW - فعالیت‌های گردشگری کم‌شتاب DO - 10.22059/jrur.2022.331505.1682 N2 - هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت‌بندی پیشران‌های کلیدی مؤثر در برند کم‌شتاب گردشگری در روستای جواهرده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف‌، اکتشافی - تبیینی و از نظر روش، کیفی - کمی، مبتنی بر نظرات 30 نفر از کارشناسان است که به‌صورت گلوله برفی و قضاوتی انتخاب شدند. در روش کیفی با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA مدل اولیه، طراحی و با نرم‌افزار MICMAC روابط بین پیشران‌ها تبیین، اولویت‌بندی و ارزش‌گذاری شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که 49 پیشران کلیدی شناسایی‌شده در سه دسته مؤلفه‌های، محصول گردشگری کم‌شتاب، فرایند گردشگری کم‌شتاب و برنامه گردشگری کم‌شتاب، تقسیم‌پذیر هستند. در این راستا، پیشران‌های حفظ کیفیت محیط، چشم‌انداز و جاذبه‌های طبیعی درون یا پیرامون، آب‌و‌هوای پاکیزه و مطلوب، آموزش گردشگری کم‌شتاب، فضاهای عمومی پذیرا و پویا، جلب نظر مثبت راجع به برند کم‌شتاب (نگرش)، شخصیت مقصد، داشتن یک داستان منحصربه‌فرد و انگیزش جهت استفاده از برند گردشگری کم‌شتاب، تأثیرگذارترین پیشران‌ها در ایجاد برند گردشگری کم‌شتاب روستای جواهرده هستند. UR - https://jrur.ut.ac.ir/article_85372.html L1 - https://jrur.ut.ac.ir/article_85372_4442ba0dd1c60b80fd1174e1383bcdfa.pdf ER -